Wednesday, February 23, 2011

"Dia Akan Bersamamu Sampai Mati"

Assalamualaikum....

Dapat empat tiket wayang free. Aku mana ada masa nak nonton segala ni. Anak-anak dara aku pun macam dah serik nak bawak aku tengok wayang. Belumpun wayang start dah tersangap-sangap aku.Bagi aku tengok wayang ni macam aku jadi bayi balik pastu mak aku letak dalam buaian dan nyanyi lagu penawar rindu nyanyian rafeah buang.Memang mimpi indahlah.

Dahlah bangun pukul 3 pagi...sepanjang hari tak tidur-tidur tiba-tiba destinasi terakhir kerusi panggung wayang...walah wayanglah yang tengok aku.

Liana dok tanya aku jadi pergi ke tidak. Aku asyik dok kata jadi. Tapi masih terpacak depan oven sejak pagi. Dari hari ke hari nak pergi tak jadi-jadi.Hari tu tarikh akhir luput tiket. Tengok jam dah pukul 5 petang. Alisya pulak kalau aku tak ikut nanges....walah. Aku paksakan diri ikut jugak.

Sampai di Sunway Pyramid tengok jadual wayang pukul 7. Kami sepakat nak tengok citer Khurafat. Tengok ada 1 jam lagi nak menunggu. Aku pun ajak anak-anak pergi minum dulu di Ole Bali. Boleh tahan harga. OOoopss minum ke makan.....tak kisahlah janji anak-anak happy.

Pastu proceed tengok wayang....mujurlah tiket free. Kalau tidak rugi tengok citer Khurafat arahan si hensem Shamsul Yusoff. Hampir 3/4 masa dihabiskan dengan menutup mata. Apalagi henbeg aku lah jadi pelindung mata alisya....memang seram giler...suspen...takut....gigil. Pastu aku siap-siap pujuk Alisya...jangan takut Alisya...tu ada pengarah dia, cameraman dia...krew dia semua.

Tapi memang takut!!!!










26 comments:

Fiza said...

sedapnya...

Tasha said...

memanglah hrga boleh tahan..... sebab makan macam bila family saya ada special day jer. suka tgk family untie

Misz-ella said...

wah .. makanan sedap-sedap tu. Ela tak penah makan kat situ. Hihi ..

aNIe said...

Nani...akak tunggu tayangan di Astro First...sebab akak tak dpt nak tengok dulu masa anak akak pergi tengok..katanya Bessst...!!!

abang ensem said...

Hahaha.. naseb baik mike bawak henbeg. Ada jugak gunanya. Anank teman takut punya pasai sampai koyak baju digigitnya.

Unknown said...

ape ke nama dessert yang hafiiz tuhnjuk 'good' tuh? tinggi menggunung.menggoda tekak..wawa

FazMelati said...

Puan Nani, air apa yang tinggi tu? sedappppnya tengok, tekeluar air liur saya... heheee

makanan tu semua temptinggg!! lapar la puan...

nanti dah kawen nak jadi macam puan sekarang ni =)) pandai masak, cantek, bijak, anak2 yg best & cerdik...

InsyaAllah =))

Entry Melati semalam =) : Kelas mengaji masa dah besar-besar =)

My Thoughts... said...

mak hanis yg cantik :p

Tuan Din said...

hahaha bagus jugak alasan pengarah & cameramen tu...

AsyuraRahman said...

kak nani .. saya perlukan kata2 semngat akak .. bacalah belog saya ye .

anyway ape bende ais yang tingi2 tu .. (tengah sedey punboleh tanye)

khairul farhan said...

image2 ni semua menggiurkan.

cik suka senyum said...

besnye aunty dapat tiket free..:) sapa yang sponser tu?hehe

cik suka senyum said...

macam seram gak cite khurafat tu yea..ish..ish..

yuyu jannah said...

bestnya spt tgk wayang sgn family..me pun nnt dh ada ank nk bykkan masa bersama anak2 jugak..tinggi betul cita2.

A.s.t.i.n.a said...

header baru Madame.. cantik

kelipkelipchumel said...

beshnya sgala benda alah yg bole dimakan tu..nyum nyummmm...

am3thyst said...

wah..!! bestnye tempat ni. sgt menarik presentation makanan dia.
yg dlm gelas besar tu nmpk sedap! :)

Cik D@y@h said...

Hye auntie..suke sgt bace blog auntie..makanan pon sedap2..auntie idola masakan sy.. =)

cik suka senyum said...

syoknye selalu dapat mkn sedap2..tapi yang paling syok badan sume mantain x naik..so good..hehe

Unknown said...

salam aunty

tergoda u...tgk makanan tu sume

lebiu.muaahghh

Unknown said...

hoho...sedapnya...

Jiraiya said...

..tiap kali Sy singgah blog akak, mesti ade gambor makanan..best2 lak tu...so, kalu rase x de slera nk makan, singgah la di blog Kak Nani..yey !

MeSya said...

sedapnye, nak itit boleh..

EilaShamila said...

wahhh!!! sedapnyer...:)

Tuan Din said...

lain kali kalu tak mau pergi.. kasi saya itu tiket wayang...
hehehe

NaniRostam said...

Salam semua.

Dalam gelas yang tinggi air batu campur ya....memang sedap giler dowh.